Consilierii USR Miroslava vor un regulament clar si predictibil pentru strazile private

📢Miroslava ,din victimă a dezvoltării haotice în “Proiectul de viitor al fiecăruia dintre noi”.
Una dintre cele mai renumite comune ale zonei metropolitane ,are o mare problemă cauzată de lipsa viziunii, a predictibilității de a face planificare urbană și de a se alinia la cerințele mobilității urbane actuale.
Dacă a greși, e omenește si muncind se poate întâmpla oricui, a persista in greșeală si a nu încerca sa îndreptam ce se mai poate îndrepta e condamnabil.
✔️Astăzi mă voi referi la străzile private.
Un procent semnificativ din străzile comunei sunt private, iar majoritate nu sunt asfaltate, nu au canalizare sau iluminat stradal.
Nu toți cetățenii își permit să asfalteze străzile private din banii proprii sau nu își permit să își pună stâlpi care să fie racordati ulterior la iluminatul stradal.Nu mai vorbim de canalizare.
✔️Realități din teren:
🔹La pas pe străzile Miroslavei,am avut parte de străzi atât publice cat si private care sunt fie betonate sau asfaltate, fie pietruite sau de pământ.
▫️Ce sa întâmpla la prima ploaie, știm foarte bine, piatra sau pământul este luată pe roți și scoasă în drumurile asfaltate.
❗️Rezultatul este dezastruos atât pentru mediu,pentru strada asfaltată in sine,cât si disconfortul celor ce înoată prin noroaie sau
“ bucuria” unei pietre direct pe parbrizul mașinii.
🔹Barierele pe străzile private
▫️Instalate din diferite motive , de la neputința sau imposibilitatea administrației de a prelua și moderniza aceste drumuri ,la reticenta cetățenilor care au făcut un efort să pietruiască, asfalteze sau betoneze drumurile private si nu vor să le fie exploatată investiția .
▫️Trebuie luat in calcul si problema siguranței rutiere, prezenta copiilor,bătrînilor sau animalelor de companie.
▫️Am întâlnit si cetățeni care au declarat ca ei sau mutat la țară si își doresc condiții cât mai autentice.
❗️Toate aceste lucruri fără să vrem duc la dezbinarea comunității si blocarea oricărui demers spre progres. Rolul administrației publice locale este de a lua măsurile cele mai bune in consens cu opinia majorității si un rol foarte important consider ca îl are dezbaterea publică. Cu toate condițiile pandemice ce persista încă de la preluarea mandatului de consilier,am încercat alături de colegii mei să fiu prezent pe străzile comunei pentru a avea un feedback cât mai real vizavi de problemele de zi cu zi.
În speranța unui 2022 fără pandemie,vom organiza dezbateri publice in fiecare sat al comunei.
Modul în care se prezintă străzile secundare dintr-o comună, conexiunea lor cu străzile principale, dar și funcționalitatea acestora arată gradul nostru de civilizație și modul în care administrația publică reușește sau nu să gestioneze acest gen de situații.
✔️Viziune :
🔹Miroslava trebuie să fie conectată, să existe mai multe rute secundare care duc la un drum principal. Odată preluate străzile private,de către primarie ,trebuie făcut un studiu de trafic pentru a găsi cele mai bune soluții in vederea fluidizării traficului,accesului autospecialelor, siguranței rutiere, desemnarea sensurilor unice etc.
🔹Primăria ar trebui să fie prima interesată să preia aceste drumuri, să simplifice birocrația și să facă pasul către cetățeni pentru a intra în posesia acestor drumuri și pentru modernizarea lor.
✔️Propuneri:
🔹Revizuirea regulamentului de preluare a strazilor private, prin care se vor stabili condițiile de preluare a străzilor din domeniul privat în cel public. Mai puțin birocratic și mai puțin costisitor pentru cetățean.
▫️Asumarea si comunicarea publica a acestui demers de către executivul primăriei Miroslava.
▫️Obiectivul preluării străzilor private trebuie sa fie definit clar ca fiind acela de a asigura canalizarea, asfaltarea, iluminatul stradal,curățenia dar și supravegherea video .
▫️Definirea clară a ordinii si priorității investițiilor ce vor fi efectuate.
▫️Pentru viitoarele cartiere rezidențiale de blocuri sau de case,trebuie condiționață recepția finală a lucrărilor de stabilirea tramei stradale, care să aibă o lățime suficientă pentru utilizarea ei ulterioară, de cedarea către primărie în vederea modernizării acesteia sau în caz contrar de obligativitatea infrastructurii de canalizare, a asfaltării sau betonării căii de acces nou create.
🔹Desemnarea unui funcționar public specializat din cadrul primăriei, sau alcătuirea unei comisii de specialitate care să aibă ca sarcină :
▫️relația cu cetățenii în vederea cedării acestor drumuri, cât și găsirea unor soluții în vederea lățirii drumurilor deja existente.
▫️să ofere suport pentru operaţiunile cadastrale necesare.
▫️să prezinte public un raport bi-anual cu situația la zi a străzilor private preluate, ordinea si investițiile demarate sau in curs de începere a lucrărilor.
🔹Stimați cetateni, luați in calcul predarea străzilor private către primăria comunei Miroslava.
🔹🔹🔹
🗓Pentru că ne pasă, Miroslava trebuie sa devină
“Proiectul de viitor al fiecăruia dintre noi”.
Aștept feedback din partea dumneavoastră si pe aceasta cale:
📞:0753668052
📩: silviughenghea.consilierlocal@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *